Att ansöka om plats på Mimerskolan

Mimerskolan är en fristående grundskola som ligger i Haga, på Norra Stadsberget.

Skolan har mycket goda studieresultat, en lugn studiemiljö och elever som trivs. Våra lärare och personal är skicklig och engagerade. Idrott- och musikprofilerna utvecklar och utmanar med bland annat isvak, skidor, fjällvandring, ensemblespel och sång. Våra teman ger eleverna en helhetssyn på kunskap och skapar ett djupare intresse. Vi har ett mycket populärt fritids med världens godaste mellis, möjlighet att göra läxor, leka och utvecklas. Skolan drivs som ideell förening och tar aldrig ut någon vinst. Allt går tillbaka till eleverna!

Vi tar emot 61 elever i åk 4, i senare årskurs endast i mån av plats.  Vill du ansöka om plats, klicka här.

Vill du besöka oss? Håll utkik efter Öppet hus här på hemsidan eller kontakta biträdande rektor Anette Brännström (anette.brannstrom@mimerskolan.se)

Välkommen med din ansökan!